Tisdag

Jag kan inte längre gå ut själv om kvällarna utan min sambo måste gå med mig isåfall.
Eller kan är ju fel ord, men varken han eller jag vill riskera att jag blir våldtagen.
Våldtäkterna har blivit extremt många här i Örebro under bara ett års tid. Varje dag man läser i tidningen är det någon ny som blivit våldtagen, så var det verkligen inte för över ett år sen.
Jag tycker det är sjukt att man som tjej ska behöva vara rädd för att gå ut när det är mörkt. Att behöva ha sin sambo som en sorts livvakt, men så får det väl vara en tid framöver nu.
Det läskigaste med det hela (enligt mig) är om jag är ute och går själv med Leo på kvällen och någon hoppar på mig och ska våldta mig, då ligger/sitter Leo helt själv där i vagnen.. Usch, det vill jag inte ens tänka på.

Nej, nu över till något roligare ämne.
Jag har smått börjat planera inför Leos ett-årsdag, men det går väl sådär. Vet inte om vi ska ha två mindre kalas eller ett stort. Får nog fundera lite till på det.
Sen vad han ska önska sig.. två saker vet jag redan! En tripp trapp stol, helst grå.. och en ett-års fotografering :)
Haha, snälla föräldrar vi är som inte låter han önska sig något själv ;) Nej, men han kan ju inte direkt säga det själv ännu vad han vill ha osv, så då får vi äran.

Nu ska jag gå och laga iordning lite mat, känner hur magen kurrar ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0